Prečo sú ryby pre naše zdravie tak dôležité?

Rybie mäso je nielen veľmi chutné, ale predovšetkým veľmi zdravé. Obsahuje omega 3 mastné kyseliny, ktoré zabezpečujú správne fungovanie nášho srdca a chránia náš kardiovaskulárny systém. „Prikazujú“ vysokému krvnému tlaku i zvýšenej hladine tuku krvi, aby sa vrátili opäť do normálu. Cievy chránia pred upchávaním a vznikom trombóz. Jednoducho povedané – znižujú riziko srdcového infarktu a mozgových príhod.

Zdravý životný štýl

Pokiaľ ste zástancom zdravého životného štýlu, je isté, že vo vašom jedálničku ryby nechýbajú. Zvyšujú našu energiu a posilňujú imunitný systém. Medzi „tučnejšie“ ryby patrí makrela, losos, sardinky a tuniak, takže tieto rybky by ste si mali dopriať len raz za čas. Chudšie ryby sú treska či pstruh a sú vhodné najmä pre tých, ktorí potrebujú zvýšiť dávku jódu. Ten predsa patrí medzi životné dôležité prvky. Potrebujeme ho síce v menšom množstve, avšak pravidelne a pokiaľ je možné, tak v prírodnom stave. Jód posilňuje funkciu štítnej žľazy a chráni nás pred baktériami.

Omega 3 mastné kyseliny sa vyskytujú v rybacom oleje a ten je určený i pre tých, ktorí sa rozhodli chudnúť. Konzumácia rybacieho oleja napomáha uvoľniť uskladnené tuky a podporuje náš metabolizmus. Vyskúšajte i aeróbnu aktivitu ako je beh, rýchla chôdza či plávanie a výsledky sa dostavia naozaj čoskoro!

Ryby tvoria významný zdroj vitamínov, a to najmä vtedy, keď ich pripravujeme dusením. Týmto spôsobom kuchynskej úpravy si uchovajú takmer všetky vitamíny a potrebné látky v sebe. Vitamín B12 podporuje tvorbu červených krviniek, no okrem toho je dôležitý pre rast kostí. Pokiaľ vám tento vitamín chýba, približujete sa k auto-imunitným ochoreniam, rakovine či ohrozujete váš kardiovaskulárny systém. Doprajte si rybie mäso aspoň 3 krát do týždňa a uvidíte, že sa budete cítiť zdravie, šťastnejšie a plný energie.

 

FOTO:  © bit24 / Dollar Photo Club

You may also like...