8 jazykov, na ktoré by mali podnikatelia upriamiť svoju pozornosť

Rozdiely medzi jednotlivými kultúrami sú síce stále dosť hlboké, no aj vďaka technologickému pokroku sa svet zbližuje. Krajiny sú prepojené a závislé jedna na druhej. Preto je tiež nevyhnutné, aby sa podniky naučili pracovať a komunikovať s ľuďmi z rôznych kútov Zeme. O tom, ako založiť s.r.o. sa už dnes nediskutuje, pretože to je veľmi jednoduchá záležitosť.  Na trhu máme dokonca firmy, ktoré sa postarajú o všetko potrebné, pričom nemusíte ani pohnúť prstom. Zamerajte sa skôr na iné otázky podnikania.

 

ako založiť sro

 

Medzi tie horúce patrí aj spojenie sa s partnermi, dodávateľmi a zákazníkmi v medzinárodnom meradle. Je nutné otvoriť dvere nielen pre domáci, ale aj zahraničný trh. Inak by sa mohlo veľmi rýchlo stať, že stratíte krok a zmiznete niekde v úzadí. Kultúrne hranice prekonáte aj tým, že sa naučíte hovoriť plynule v cudzom jazyku. To Vám môže dopomôcť k novým obchodným vzťahom. V nasledujúcich riadkoch sa pozrieme na jazyky, ktoré sa v súvislosti s podnikaním oplatí študovať, pretože sa nimi uplatníte na celom svete.

1.      Čínska mandarínčina – 935 miliónov rodených hovorcov

Čína má takmer miliardu ľudí, ktorí hovoria natívnou čínštinou. Čínsky vplyv sa presunul okrem Európy už i do Afriky. Niektoré z najdôležitejších a najvplyvnejších čínskych komunít sídlia v Indonézii, Thajsku, Malajzii, Singapure, Bruneji, Filipínach a Mongolsku. Čínskou mandarínštinou sa hovorí vo všetkých týchto krajinách. Pokiaľ si osvojíte tento jazyk, máte voľný vstup na obrovský svetový trh. Najsilnejšie svetové ekonomiky Vám budú naklonené. Čínština má sedem rôznych dialektov, pričom neexistuje prísny a jednoznačný štandard. V istom smere však zaň môžeme považovať práve čínsku mandarínčinu. V niektorých kruhoch sa zvykne nazývať aj ako súčasná štandardná čínština. Ako úradný jazyk sa eviduje v Čínskej ľudovej republike, Tchaj-wane a Singapure.

2.      Španielčina – 406 miliónov rodených hovorcov

Ak si plánujete založiť spoločnosť, ktorá sa bude orientovať na americký trh, okrem angličtiny je dobré sa zamerať tiež na španielčinu. Ide totiž o druhý najpoužívanejší jazyk v rámci Spojených štátov. Okrem lepšieho rozhľadu v USA sa uplatníte so španielčinou aj v Paraguaji a Ekvádore. Južná Amerika ponúka lacnejšie sebestačné prostredie, pričom väčšina populácie využíva práve španielčinu. Za zmienku stojí i Mexiko, ktoré sa považuje za jednu z najlepších krajín, ak chcete dobre investovať. Krajina má voľnú trhovú ekonomiku v hodnote asi bilión dolárov, pričom obchod so Spojenými štátmi stále rastie. Španielčina je oficiálnym jazykom asi v dvadsiatich krajinách sveta. Plynulá konverzácia s profesionálmi, ktorí hovoria španielsky, bude pre nárast Vášho podnikania určite prínosná.

3.      Angličtina – 365 miliónov rodených hovorcov

Angličtina je stále prevládajúcim jazykom v biznis sfére viacerých častí sveta, a to najmä v Spojených štátoch, Austrálii, Veľkej Británii a Indii. Je pravdepodobné, že ak sa aj rozhodnete pre zahraničného obchodného partnera, ktorého oficiálnym jazykom nie je angličtina, ako druhý jazyk ho ovládať bude. Dá sa očakávať, že postupne sa rozšíri do celého sveta, čím sa zharmonizuje aj podnikateľská spolupráca medzi jednotlivými krajinami.

4.      Arabčina – 223 miliónov rodených hovorcov

Zhruba 27 krajín uznáva arabčinu ako svoj oficiálny jazyk. Stredný východ predkladá plno sľubných možností pre podniky po celom svete. Vstupenkou môže byť aj znalosť arabčiny. Na Blízkom východe rastie popularita internetu, preto je čoraz jednoduchšie podnikať aj v dosiaľ neprístupných oblastiach. Viacerí svetoví lídri sa zhodujú v tom, že práve Blízky východ je jedným z ich najväčších exportných trhov. Vzhľadom k rýchlo rastúcim zákazníkom, ktorí túžia po moderných produktoch a službách, je naozaj vhodné pouvažovať nad touto oblasťou.

5.      Portugalčina – 202 miliónov rodených hovorcov

Portugalčina je oficiálnym jazykom nielen Portugalska, najzápadnejšej krajiny pevninskej Európy, ale tiež Brazílie, ktorá má viac ako 200 miliónov obyvateľov. Ide tiež o krajinu, ktorá je plná mladých sviežich ľudí. Až 62 % Brazílčanov je mladších ako 29 rokov. Bohatstvo Brazílie stále rastie, pričom sa už teraz radí medzi sedem krajín s najlepšou ekonomikou na svete. Vďaka portugalčine sa založenie s.r.o. môže skutočne vyplatiť. Oslovíte obrovskú populáciu mladých, ctižiadostivých a bohatých profesionálov, ktorí garantujú skvelú podnikateľskú budúcnosť. Portugalčina je úradným jazykom v deviatich krajinách, vrátane Angoly, Macaa či Cape Verde.

6.      Ruština – 160 miliónov rodených hovorcov

Rusko je plné veľmi bohatých ľudí, ktorí hľadajú nové príležitosti pre rozvoj svojho biznisu. To vytvára obrovské príležitosti pre spoločnosti, ktoré sa tu chcú presadiť. Našincovi je ruský jazyk blízky, preto by s tým nemal byť problém. Pokiaľ sa spoliehate napríklad na angličtinu, musíme Vás upozorniť, že mnoho vplyvných ruských podnikateľov ju neovláda. Ruština je oficiálnym jazykov nielen v Rusku, ale aj Bielorusku, Kazachstane, Kirgizsku, v moldavskom Podnestrí a Gagauzsku. Zabudnúť nesmieme ani na Krym, Abcházsko a Južné Osetsko. Výrazné ruské menšiny žijú tiež na Ukrajine, v Lotyšsku, Litve, Estónsku, Uzbekistane a Izraeli. Kvôli politickému významu sa stala ruština jedným zo šiestich úradných jazykov Organizácie spojených národov. Pokiaľ si myslíte, že tento jazyk dnes nie je atraktívny, ste na omyle. Je čas opäť sa zamerať týmto smerom.

7.      Japončina – 127 miliónov rodených hovorcov

Japonsko je centrom robotiky, ktorá sa chystá prevrátiť náš zaužívaný spôsob života. Aj vďaka tomu sa radí medzi krajiny, s ktorými sa oplatí spolupracovať. V najbližších desaťročiach nám totiž bude mať čo ponúknuť. Pokiaľ chcete, aby aj Vaša firma vstúpila na toto pole pôsobnosti, naučte sa po japonsky. Viac ako štvrť milióna Japoncov pracuje v oblasti robotiky. Za ďalších 15 rokov by sa mal tento počet zvýšiť na jeden milión. Do roku 2025 by sa mali zvýšiť príjmy pochádzajúce práve z tohto odvetvia na 70 miliárd dolárov. A to už sú čísla, nad ktorými sa oplatí uvažovať.

8.      Francúzština – 74 miliónov rodených hovorcov

Áno, aj tento jazyk je v podnikateľskej sfére dôležitý. Iba málokto vie, že pred rozmachom angličtiny to bola práve francúzština, prostredníctvom ktorej sa mohli dohovoriť ľudia na celom svete. Stále existuje veľa firiem i jednotlivcov, ktorí dávajú prednosť podnikaniu v tomto jazyku. Určite ňou uspejete v afrických a stredomorských krajinách, ktoré boli francúzskymi kolóniami alebo teritóriami.

 

Ako je to s Vami? Uvažovali ste vôbec nad zahraničnými klientami? Veríme, že sa nám podarilo dokázať, aké to môže byť výhodné. Možno si nakoniec trúfnete aj na všetkých osem jazykov. Držíme palce!

 

Foto:  © [Igor Mojzes] / Dollar Photo Club

You may also like...