Posuňte produktivitu v kancelárii na vyššiu úroveň

Znova nestíhate termíny, zle spávate a z kancelárie odchádzate permanentne s vypätím? Nedokážete sa ani na chvíľu uvoľniť a každé ráno máte nepríjemné kŕče v bruchu? Áno, príliš veľká zodpovednosť a kopiace sa úlohy vedia narobiť s človekom poriadku šarapatu. V nasledujúcich riadkoch chceme ponúknuť niekoľko rád, ktoré by mali smerovať k tomu, aby sa stali produktívnejšie práce v kancelárii zase o niečo prirodzenejšie. Pokúsime sa posunúť vaše schopnosti pracovať efektívnejšie o úroveň vyššie.

kancelarie4Zútulnite si svoju kanceláriu

Prispôsobte si pracovné prostredie tak, aby ste sa v ňom cítili príjemne. Obklopte sa doplnkami a maličkosťami, ktoré sú vám blízke. I celkom nepatrné detaily vedia pridať na osobnom komforte. Prineste si z domu fotografie blízkych, veselú šálku na kávu, nastavte si správne operadlo na stoličke za pracovným stolom alebo dajte ploche na vašom počítači o niečo priateľskejšiu tvár. Možno vás fascinuje feng shui, a preto by nezaškodilo, keby ste si kanceláriu zariadili podľa jeho pravidiel. Okrem vizuálnych stimulov je nutné napríklad aj pravidelné vetranie, ktoré prospieva mozgu. Úplne ideálne by bolo, keby vaše office centrum umožňovalo pekný výhľad z okna a vy ste sa mohli sem-tam počas práce zastaviť, aby ste sa zahľadeli na tú krásu vonku. Ak to ale nie je možné, nájdite si nejaký svetlý bod, prípadne si oproti pracovnému stolu umiestniť motivačný obraz.

Pracovná klíma

Určite sa vám bude pracovať lepšie, ak si vytvoríte s kolegami a nadriadenými priateľský vzťah. Nikto netvrdí, že musíte milovať všetkých, ale ku každému sa správajte úctivo, nerozširujte klebety a prejavte ochotu pomáhať. Na pracovných vzťahoch je nutné pracovať, pretože hoci by ste mali aj tú najlepšie vybavenú a najmodernejšiu pracovňu, akú vám dokáže ponuka kancelárii predložiť, v napätej klíme sa nedá slobodne rozvíjať osobný potenciál. Či už ste extrovert alebo introvert, medziľudské vzťahy by vám nemali byť na pracovnej pôde ľahostajné.


Eliminujte stres

Uznávame, že nie vždy je to jednoduché, mali by ste ale hľadať riešenia, ako ho aspoň zmieriť. Úlohy si dôkladne rozplánujte a rozložte podľa dôležitosti či časovej náročnosti. Určte si priority. Nastavte sa na jednu konkrétnu úlohu a dotiahnite ju do konca. Pracujte na základe kontextov. Keď sa rozhodnete, že teraz budete telefonovať, tak sa venujte iba tomu a vyťukajte všetky čísla, ktoré ste mali v pláne. Nenechajte sa vyrušiť ani niečím nečakaným, ak to nie je príliš naliehavé. Držte sa Pravidla dvoch minút. V praxi to znamená, že ak daný úkon nedokážete vyriešiť do dvoch minút, tak ho nechajte bokom a prideľte ho k niektorému zo svojich projektov. Cestou do práce nikdy nevybavujte pracovné záležitosti. Počúvajte hudbu, rozprávajte sa s ľuďmi a skúste na prácu vôbec nemyslieť. Na ňu bude dosť času počas pracovnej doby.

Nerozptyľujte sa

Riaditeľka Európskej agentúry pre ochranu zdravia a bezpečnosť pri práci Christa Sedlatschek uviedla pri príležitosti publikovania Európskeho prieskumu o nových a vznikajúcich rizikách v podnikoch (ESENER 2), že časový tlak pociťuje až 34 % firiem. Za najviac ohrozené týmto aspektom sa považujú veľké firmy s 250 a viac zamestnancami (53,1 %), a to najmä zdravotného, sociálneho a vzdelávacie zamerania. Paradoxne, výrobné podniky sú zaťažené najmenej (28,7 %). Ak aj vy pociťujete tlak, možno je čas určiť si hranice. Naučte sa niektoré projekty odmietnuť a hovoriť nie. Zaveďte do praxe tzv. Pravidlo 90 %. Úlohy si vyberajte tak, aby ste ich vedeli reálne stihnúť, prideľte im dôležitosť. Tie, ktoré získajú menej ako 90 bodov (%), vyraďte. Pokiaľ už začnete na nejakom projekte pracovať, venujte sa mu v plnom nasadení a nenechajte sa ničím rozptyľovať. Zamknite sa v kancelárii alebo si vyveste tabuľku s nápisom Zákaz vstupu. Na uši si dajte slúchadlá, prípadne sa inak odosobnite od okolitého sveta. V danom okamihu vnímajte iba svoju prácu. Takto sa vám ju podarí dokončiť rýchlejšie. A nezabúdajte tiež na to, že niektoré rutinné úlohy si jednoducho vyžadujú rutinný postup.

Naučte sa relaxovať

Moderní zamestnávatelia vedia, že ak venujú svojim zamestnancom dostatočný čas na oddych a nechajú im osobný priestor, budú omnoho produktívnejší. Nenechajte sa preto ukrátiť o obednú prestávku, pretože aj pravidelná a vyvážená strava robí svoje. Oddýchnuté telo nabité energiou dokáže kvalitnejšie plniť zadané úlohy, a teda podáva lepšie výkony. Počas práce nezabúdajte ani na pravidelný pitný režim. Pre zdravú činnosť mozgu sú dobré tiež oriešky, ktoré obsahujú lecitín.

Aj práca v kancelárii môže byť skvelá a produktívna, záleží iba na vás, ako si to viete zariadiť.

 

Foto: © [puhhha] / Dollar Photo Club

You may also like...