Na Facebooku je v súčasnosti približne 2 milióny Slovákov a tento počet aj naďalej rastie, hlavne u starších vekových kategórii. Ľudia si dnes jednoducho bez sociálnych sieti nevedia predstaviť život.
Tým, že je na jednom mieste toľko rôznych ľudí, predstavuje Facebook taktiež obrovský marketingový kanál. Možnosť zviditeľniť seba alebo svoj produkt je veľká, no s tým je spojená aj veľká konkurencia.
Preto si ľudia kvôli čoraz väčšiemu množstvu informácii a fanúšikovských stránok vyberajú len tie, ktoré ich zaujímajú. Kvôli nasýtenosti internetu je tak reklama na Facebooku prakticky nevyhnutná.
Našťastie Facebook ponúka 2 efektívne druhy reklamy:
Platba za kliknutie PPC a platba za zobrazenie CPM.
To ako fungujú vychádza už z ich názvu, pri CPM reklame platíte za každé zobrazenie a pri PPC za každé kliknutie na príspevok. Z hľadiska efektivity by preto PPC reklama mohla byť lepšou voľbou. Funguje formou aukcie, ten kto je ochotný za jedno kliknutie zaplatiť najviac, toho inzerát bude na prvej pozícii atď.
Prečo vôbec využívať reklamný systém?
Môžete mať akokoľvek dobrý obsah alebo produkt, ak ho však nedostanete k ľudom je zbytočný. Neraz sa stáva, že si niekto založí fanúšikovskú stránku, pridáva pravidelný obsah, no nič sa s ňou nedeje a neprekročí tých pár lajkov, ktoré má od príbuzných.
Facebook algoritmus jednoducho funguje tak, že zobrazuje len tie stránky o ktoré majú ľudia záujem, preto aj kvalitný obsah ostane zabudnutý, ak mu nepomôžete a nespropagujete ho.
Časy, kedy sa na FB uverejňovalo a komunikovalo efektívne bez platenej reklamy sú preč. Organický dosah klesá každým rokom a práve preto sa príspevky zobrazia ešte menšiemu počtu fanúšikom stránky.
Každý, čo to s inzerciou myslí vážne vie, že Facebook už dávno nie je zadarmo. Dobrá správa je, že ak sa reklama správne nastaví, vie byť vysoko efektívna a cenovo výhodná.
Presné cielenie reklamy
Ľudia majú na svojich profiloch podrobne vyplnené demografické údaje, záľuby a názory čo predstavuje obrovské množstvo informácii, s ktorými sa dá pracovať.
Reklama sa dá cieliť extrémne presne pre svoju cieľovú skupinu a tak je možnosť priamo osloviť potenciálnych zákazníkov.
Ak necielite, alebo cielite nesprávne, vedie to k tomu, že ľudia síce vidia reklamy, ale tie ich vôbec nezaujímajú. Je zbytočné inzerovať kávovary pre záhradkársku komunitu a pod., to vedie len k zbytočnému míňaniu peňazí.
PPC reklamná kampaň je tak dôležitý nástroj a výhodou je aj to, že sa neplatí za zobrazenie ale až v momente, keď na ňu zákazník klikne. Navyše je možné nastaviť svoj maximálny rozpočet, ktorý nebude prečerpaný a tak nehrozí, že vás pohľad na výpis z účtu zmrazí.
K dispozícii je aj detailná štatistika, pomocou ktorej sa dá jednoducho merať a vyhodnocovať efektivita a účinnosť reklamnej kampane.
Vďaka týmto výhodám a hlavne presnému cieleniu je reklama na Facebooku jedna z bezkonkurenčne najlepších a nie je dôvod, prečo ju nevyužiť vo svoj prospech.