Ako tvoriť zaujímavé bannery, ktoré oslovia každého

Návštevnosť či interakciu vášho webu s potencionálnymi alebo už aktuálnymi zákazníkmi môžete zvýšiť aj pomocou kvalitných online bannerov.

V dnešnom online svete patrí medzi najefektívnejšie SEO služby aj tvorba webových bannerov. Kvalitná SEO agentúra vám aj v našich končinách neponúka len obsahový marketing, práve správny dizajn tejto reklamy môže znamenať pre vás ten správny prelom v podnikaní.

Pozor na veľkosti a hierarchiu bannerov

Podľa Google Adsense momentálne dominujú tieto štyri veľkosti bannerov, ktoré sa považujú za najúspešnejšie a vo všeobecnosti aj štandardné: 300 x 250 pixelov, 300 x 600 pixelov, 336 x 280 pixelov a 728 x 90 pixelov. Ak si vyberiete tie správne rozmery, je na čase popozerať sa po vhodnom online priestore, kde bude zobrazený. Mal by sa nachádzať blízko hlavného obsahu stránky.

Efektívny banner by mal zvýšiť nie len návštevnosť vašich webových stránok ale aj povedomie o službách či značke. Môžete použiť výzvu na akciu pomocou tlačidla alebo textu, na ktoré návštevník klikne. Spomeňme napríklad „Ďalšie informácie“ alebo „Spustiť“.

Druhou voľbou je určitá hodnotová ponuka, ktorá bude prezentovať službu  či produkt, ktorý poskytujete. Tu sú na mieste aj známe upozornenia na atraktívne ceny alebo ponuky (aj zľavy). Mali by „biť do očí“ a ako prvé na reklame zaujať návštevníka. Na budovanie povedomia o značke je mimoriadne dôležité aj logo značky, ktoré musí byť vizuálne dominantný. No nie až tak, aby „prebil“ výzvu na akciu alebo cenovú ponuku.

Ľahké čítanie a animácie

Ľudské oči priťahujú objekty vo vnútri rámu. Efektívne bannerové reklamy majú jasne definovaný rám s grafikou rozšírenou až k okrajom. Ak ide o bielu reklamu, je vhodné okolo nej využiť sivý okraj (veľkosť 1 pixel). Dôležitá je aj dokonalá a okamžitá čitateľnosť. Nadpis a text nenechávajte s identickými veľkosťami, samostatné odseky limitujte na štyri alebo menej riadkov. Pozor na písma menšie ako 10 bodov či naopak príliš veľké písmená. Vhodná je aj využitie animácie, ktoré v poslednej dobe porážajú tie statické. Nikdy však neodvádzajte pozornosť od posolstva vašej reklamy.

Konzistentnosť so značkou a dôležitosť grafiky

Bannerové reklamy prenesú vášho potencionálneho zákazníka na hlavné stránky webu, ktoré obsahujú vašu ponuku. Preverte si, či reklama zodpovedá týmto stránkam a hlavne vašej značke. Určite nechcete docieliť to, že návštevník bude zmätený a stratí orientáciu vo vašich službách. Zaujímavým krokom je vniesť do textu pocit vizuálnej naliehavosti použitím zaujímavých výrazných či kontrastných farieb. Všednosť sa dnes nenosí, bannerové reklamy by nemali byť nenápadné. Ak to teda nie je zámerom.

Pozor na relevantnosť fotografií a grafiky, vyhnite sa abstraktným pojmom. Ak nie je vo vašom rozpočte priestor na profesionálne služby fotografov, skvelou cestou je zakúpenie si cenovo dostupných licencií na sériové fotografie s miliónmi kvalitných kúskov. Nič nepokazíte ani originálnou grafikou vytvorenú dizajnérom.

Tags: , ,




Top články z News.sk

Partneri

Hliníkové vchodové dvere Vás nikdy nesklamú

Široký výber kvalitných odpudzovačov za bezkonkurenčné ceny nájdete na odpudzovace.sk

Najlepšie domáce meteostanice

Detské komody skvele doplnia detskú izbu.

Potrebujete v domácnosti regulovať svetlo a mať dostatok súkromia? Skvelým riešením je tieniaca technika značky K-system!