Orechy – skvelá potravina proti stresu

Orechy sú síce zdrojom tuku, ale nášmu telu dokážu veľmi pomôcť. Obsahujú množstvo prospešných látok, vitamínov a minerálov, ktoré pomáhajú ľuďom zatočiť s únavou či s nervozitou.

Medzi rizikové faktory srdcových ochorení patrí nielen vysoký krvný tlak, cholesterol, ale aj stres. Existujú však potraviny, ktoré majú priaznivé účinky pre naše zdravie a pomôžu nám poraziť tieto ochorenia. Do jedálničku by ste mali pridať orechy i rôzne semienka, pričom by ste ich mali konzumovať aspoň 3 krát denne. Vy tak budete mať podstatne nižší krvný tlak a stres z vás postupne opadne.

Vlašské orechy sú bohaté na omega-3 mastné kyseliny, ktoré chránia naše srdce a pomáhajú znižovať cholesterol. Pokiaľ máte i vy tieto ochorenia, nezabudnite ich konzumovať a doprajte si ich pokojne aj každý deň. Sú tiež skvelým zdrojom antioxidantov, vlákniny, vitamínov či bielkovín. Pokiaľ sa snažíte „zhodiť“ nejaké to kilo navyše, pribaľte si za hrsť vlašských orechov na desiatu a uvidíte, že vás i perfektne zasýtia.

Lieskové oriešky sa u nás pestujú od stredoveku. Obsahujú množstvo nenasýtených mastných kyselín a vitamín E, ktorý je významný v boji s civilizačnými chorobami. Nedostatok tohto vitamínu môže spôsobiť problémy so svalovým aparátom, ale i drobné nervové poruchy. Okrem toho sú bohaté na kyselinu listovú či vápnik.

Kešu orechy sú nesmierne bohaté na horčík a sú dôležité pre správnu činnosť svalov, kĺbov i nervov. Sú tiež výbornou prevenciou infarktu, no okrem toho udržujú náš obehový systém v norme. Sú skvelou potravinou proti depresiám, únave či stresovým situáciám. Nezabudnite ich teda konzumovať aspoň pár krát za týždeň a uvidíte, že výsledok sa dostaví čoskoro.

 

FOTO:  © 5ph / Dollar Photo Club

 

You may also like...